Aprovat definitivament el Pla Director Urbanístic de la Línia Orbital Ferroviària
<br />La Generalitat ha aprovat definitivament el Pla Director Urbanístic de la Línia Orbital Ferroviària que unirà Vilanova amb Vilafranca i arribarà fins a Mataró.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va aprovar ahir definitivament el Pla Director Urbanístic de la Futura Línia Orbital Ferroviària, després de l’informe favorable de la Comissió d’Urbanisme de Catalunya. El document concreta les reserves de sòl necessàries per a les futura línia de tren i preveu lleugeres modificacions de traçat respecte del document aprovat inicialment i sotmès a informació pública. La futura línia es configura com un eix de 120 quilòmetres de longitud total, amb trams que aprofiten línies existents i 78 quilòmetres de nova construcció. Els nous trams de línia que caldrà construir seran els de Vilanova a Vilafranca, de Martorell a Terrassa, de Barberà a Santa Perpètua i de Montmeló a Mataró. El traçat es completa amb trams que formen part de la xarxa ferroviària d’Adif , entre d’altres el de Vilafranca a Martorell. En relació al primer tram de Vilanova a Vilafranca, el document aprovat inclou algunes modificacions a Vilanova. A Canyelles, s’ha millorat el traçat per tal d’apropar l’estació a la població i millorar l’accessibilitat. Posteriorment, creua l’espai natural d’Olèrdola en túnel i es connecta a la línia R4 de Rodalies a l’est dels Monjos. Una vegada la Línia Orbital s’incorpora a la línia R4 aquesta discorre entre els municipis de Vilafranca, La Granada, Sant Sadurní, Gelida i Martorell. En total la Línia Orbital tindrà 42 estacions, de les quals 23 seran noves i la resta ja existeixen actualment. Les 19 estacions previstes compartides amb d’altres línies de rodalies permetran realitzar correspondències de forma àgil a Barcelona i també amb la xarxa dels Ferrocarrils Catalans, tant la línia del Sabadell i Terrassa, com la de Martorell. Les previsions apunten que el 2026 la nova línia donarà servei a 96.000 viatgers diaris, de manera que es comptabilitzaran 26,9 milions de passatgers l’any, dels quals el 30 % s’hauran captat del vehicle privat. En les primeres estimacions es preveu que l’execució d’aquest projecte comporti una inversió d’uns 4.000 MEUR, a càrrec del Ministeri de Foment d’acord amb el Pla de Rodalies 2008-2015.