Dimecres, 21 de maig de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Regull demana rapidesa a les obres de la variant de la C-15

L’alcalde de Vilafranca demana a la Generalitat que la variant de la carretera C-15 entri en servei tan aviat com sigui possible.

Fa pocs dies es van iniciar les tasques prèvies que corresponen a les obres del tram de la carretera C-15 que correspon a la nova variant.<br />La variant tindrà característiques de carretera convencional, amb un recorregut de cinc quilòmetres i mig, des de l’arribada a Vilafranca pel cantó d’Olèrdola i fins a la banda de La Granada. Un primer tram discorre entre l’enllaç amb Vilafranca i l’AP-7 fins a l’enllaç amb l’N-340, en gran part paral·lel i aprofitant el corredor de pas de l’autopista AP-7. Després, a partir de l’enllaç amb l’N-340, continua fins a trobar primer la C-243 i a continuació l’actual C-15 a la Granada. <br />L’alcalde, Pere Regull, en declaracions a Penedès TV, ha explicat que la nova C-15, ha d’afrontar una obra més complexa , com és la construcció d’un túnel a Canyelles, i que espera que el tram de Vilafranca pugui entrar en servei molt abans que no s’acabi el túnel.
Pere Regull ha explicat que l’ajuntament de Vilafranca ja va fer aquesta petició al departament de Política Territorial i Obres Públiques el mes de maig de l’any passat, amb el convenciment que la variant de Vilafranca estarà acabada molt abans que el túnel.

Recordem que les obres formen part del projecte de l’Eix Diagonal, que permetrà millorar la connexió entre la costa i les comarques centrals, així com potenciar les comunicacions intercomarcals. Aquest eix viari tindrà una longitud total de 67 quilòmetres i unirà els municipis de Vilanova, Vilafranca, Igualada i Manresa. L’Eix Diagonal unirà l’Alt Penedès i el Garraf amb una nova autovia que també connectarà amb les autopistes C-32 i AP-7. 13 quilòmetres tindran les característiques d’una autovia; en concret, el tram entre Vilanova i la connexió amb l’AP-7, a Vilafranca.<br />Per a fer-ho, s’aprofitarà la carretera existent, que es desdobla, excepte en un tram situat a cavall dels termes municipals de Canyelles i Olèrdola, en el qual el traçat de la futura autovia se separa de la carretera actual fent una variant. <br />En aquest tram, es construirà el túnel doble de Rocaforadada de 340 metres i es desdoblarà el túnel existent del Garrofer, d’uns 100 metres, i set ponts o viaductes.<br />Es preveu que els treballs concloguin esglaonadament entre finals de 2011 i el primer semestre del 2012.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: