El programa PIDCES arriba als IES de Vilafranca per quart curs consecutiu amb un total de 22 activitats
S’ha presentat a l’Ajuntament de Vilafranca el Programa Informació i Dinamització als Centres d’Educació Secundària (PIDCES) que per quart curs consecutiu arriba als centres d’educació secundària de la Vila.
La presentació ha anat a càrrec de la regidora de Joventut Emília Torres que estava acompanyada pel director de l’IES Alt Penedès, Agustí Massegosa, els coordinadors pedagògics dels IES Eugeni d’Ors i Milà i Fontanals, Carme Salvadó i Ferran Paredes, i el responsable de l’Oficina Tècnica de Joventut, Ruben Calvo. El PIDCES és un programa que vol promoure la informació, la dinamització i la participació dels joves estudiants. Es tracta d’un programa d’atenció i promoció exclusivament destinat a joves adolescents per augmentar els nivells de participació juvenil. Emília Torres.
Emília Torres ha destacat l’estreta col·laboració amb els equips directius dels IES per respondre a les necessitats dels estudiants. La informació es concreta en un Punt d’Informació a l’hora del pati, que el curs passat va arribar als 500 usos/consultes, i la dinamització en les activitats a l’aula i fora de l’aula, un catàleg amb un total de 22 aquest curs, que cada centre sol·licita en funció de les seves necessitats i que cada any es van adaptant.
El curs 2009-10 ja serà el quart curs de presència continuada del programa PIDCES als tres IES públics, tot i que també es desenvolupen algunes accions puntuals amb la resta de centres d’ensenyament secundaris concertats.
El PIDCES es posa en marxa, com cada curs, al llarg del mes d’octubre, posant en funcionament el punt d’informació setmanal. L’atenció presencial es concreta en un dia a la setmana durant l’hora del pati, els dilluns a l’IES Eugeni d’Ors, els dimarts a l’IES Milà i Fontanals i els dimecres a l’IES Alt Penedès.<br />Aquest nou curs un altre objectiu és continuar promovent les associacions d’estudiants als IES, consolidant les diferents accions engegades el darrer curs (festa de final de curs intercentres, formació de suport a l’associacionisme estudiantil…) i creant nous projectes amb l’objectiu sempre de generar noves línies de foment de la participació juvenil.