La Junta Arbitral de Consum de Vilafranca pren nou impuls
Arran dels canvis introduïts en el Reial Decret que regula el sistema arbitral de consum, l’ajuntament de Vilafranca ha cregut necessari revisar i impulsar el paper de la Junta Arbitral de Consum.
A grans trets, la Junta agafa més protagonisme en detriment de l’Oficina Municipal d’informació al Consumidor.<br />La setmana passada, coincidint amb la celebració del Dia Mundial dels Drets del Consumidor, la presidenta i la secretària de la Junta, Núria Sanromà i Gabi Giralt, ho van explicar al magazín La Plaça.<br />A partir d’ara, la Junta Arbitral de Consum també farà mediació, com a pas previ a l’arbitratge. Així, l’objectiu és que la majoria de reclamacions que es cursin a l’ajuntament de Vilafranca entrin directament a la Junta per així guanyar temps i eficàcia segons ha explicat Núria Sanromà, presidenta de la Junta Arbitral de Consum.
Un altre aspecte en el qual s’incidirà és en l’augment del nombre d’empreses i professionals adherits a la JAC. Actualment, la Junta compta amb prop de 800 adherits a Vilafranca, xifra que representa un 50% aproximadament del total. L’any passat es va fer un intens procés d’actualització del cens, que va implicar 150 baixes.<br />Les reclamacions tramitades més freqüents feien referència al sector de les telecomunicacions, com destaca la secretària de la JAC, Gabi Giralt.
Tot i això, la situació de crisi econòmica global que estem vivint està fent emergir nous problemes als quals s’enfronten els consumidors com l’endeutament, un fenomen relativament nou al país.<br />A Vilafranca, en general, el petit comerç està molt disposat a adherir-se a la Junta Arbitral de Consum, mentre que les grans empreses o les que presten serveis a altres empreses són més reàcies.