Dimarts, 22 d'octubre de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Futurs canvis a Rodalies

El nou pla de rodalies canviarà l’esquema de línies i preveu una millora substancial del servei.<br />

<br />El secretari d’Estat de Planificació i Relacions Institucionals del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, va detallar ahir com serà el Pla de Rodalies de Barcelona, que el consell de ministres va aprovar divendres. El pla, amb vigència fins al 2015, tindrà una inversió de 4.000 milions d’euros, que es destinaran a millorar la xarxa de rodalies catalana. Es preveu, entre d’altres actuacions, la construcció de 9 noves estacions de tren, 11 intercanviadors i 105 nous quilòmetres de vies, la creació d’una nova línia entre Cornellà i Castelldefels i la remodelació de l’actual mapa de rodalies. L’objectiu del pla és que Rodalies disposi d’una estructura més compensada, així que es canvia l’esquema d’algunes línies de manera que permeti explotar els serveis mitjançant dos eixos: costa a costa i interior a interior. Així implicarà canvis que també afecten la línia 4, la que passa per la nostra comarca.<br /><br />El futur sistema canviarà el traçat de l’actual línia 2, la que acaba a Maçanet Massanes i pren direcció cap a Girona – Portbou. Ara arriba fins a Sant Vicenç de Calders passant per Sitges i Vilanova i la Geltrú. La nova línia seguirà acabant a Sant Vicenç de Calders però hi arribarà per l’interior passant per Martorell i també per Vilafranca. És a dir, seguint part del recorregut de l’actual línia 4, que va de Sant Vicenç a Manresa.<br /><br />El pla també preveu, encara que no està inclòs en els 4.000 milions, l’inici dels estudis per a la definició i programació de la línia orbital ferroviària. Recordem que aquesta línia preveu unir Vilanova i la Geltrú i Mataró en un recorregut de 119 km que passarà a l’Alt Penedès per Vilafranca, la Granada, Subirats, Sant Sadurní d’Anoia i Gelida.<br /><br />D’altra banda, el pla contempla la millora de la situació actual d’algunes estacions, amb accions com prolongar les andanes fins als 200 metres per permetre l’arribada de composicions dobles de trens Civia, fer créixer les andanes per facilitar l’accés als trens o l’increment total de 6.891 places d’aparcament a les estacions.<br />Segons Víctor Morlán, el pla millorarà molt el servei i permetrà estalviar als usuaris, de mitjana, un 20% de temps de trajecte. <br />

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: