L’AVE amb passatgers ja circula per les vies del Penedès dos mesos després de la data prevista
Passaven vint minuts de les sis del matí quan el primer AVE, un model Siemens 103, procedent de l’estació de Barcelona Sants ha passat puntualment per les vies d’ample europeu del Penedès, les que ja estaven a punt des de feia alguns mesos. Era la imatge esperada. Després de dotze anys, finalment ja se l’ha vist. Molt ràpidament. En només set segons.
I és que a les vinyes de Vilafranca i el Penedès l’AVE agafa 300 quilòmetres per hora, la màxima velocitat a què arriba i la velocitat mitjana és d’entre 230 i 240 quilòmetres hora. Aquests últims mesos ja s’han vist circular per aquí trens de l’AVE fent proves. I l’ADIF, el gestor d’infrastructures ferroviàries, ha provat el tram amb una locomotora que també ha arribat a agafar més de 300 quilòmetres. El pas de l’AVE al Penedès, i especialment a Vilafranca, ha suposat una transformació notable per a la Vila. La cobertura de les vies del tren de rodalies han estat conseqüència de l’arribada de l’AVE, que farà també que Vilafranca disposi d’una estació de regionals. Els combois circulen soterrats per bona part del nucli urbà al llarg de 1.300 metres de túnel. De bon matí alguns veïns, s’han apropat en aquest punt per observar com els trens de l’AVE hi passen. Tots confien en poder-lo provar. Ha estat només d’un minut i mig la diferència entre l’AVE que anava a Madrid i el que en tornava. Els vilafranquins i penedesencs que vulguin viatjar amb l’AVE a Madrid hauran d’anar a l’estació del Camp de Tarragona o a Barcelona. En tots dos casos es poden acostar a les estacions amb tren, en aquest cas, de rodalies RENFE. Cada dia circularan disset trens amb capacitat per a tres-cents passatgers per anar i tornar de Madrid. Els preus oscil·len entre els 40 i els 250 euros. Recordem que ja fa set anys es va aprovar la declaració d’Olèrdola amb el suport de tots els grups polítics de la comarca perquè l’AVE passés soterrat i es va demanar l’estació de regionals, que ja és veu més a prop.