Dissabte, 5 de juliol de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Serveis Socials rep 180 sol·licituds per accedir als ajuts de la llei de la dependència

El departament de Serveis Socials ha rebut prop de 180 sol·licituds per accedir als recursos que preveu la nova llei d’atenció a les persones amb dependència. 50 ja han estat resoltes i la resta estan en procés de valoració o resolució.

La nova ‘Llei de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència’, que va ser aprovada el passat 14 de desembre de 2006, reconeix l’accés universal i la lliure elecció als serveis socials, la instauració d’un professional de referència i la creació d’una cartera de serveis, entre d’altres. El desplegament i l’aplicació d’aquesta llei es farà de forma progressiva, segons el grau de dependència dels usuaris, que serà valorat de forma gratuïta, després de fer la sol·licitud, per un equip de professionals especialitzats. L’Ajuntament de Vilafranca està treballant des del mes de març d’aquest any 2007 en la previsió de l’increment de demanda que suposarà el desplegament de la nova llei d’atenció a les persones amb dependència, degut a la universalització dels recursos i serveis. La regidora de Serveis Socials Teresa Terrades explicava que, precisament, la nova llei representa un pas endavant en la consideració de l’atenció a la dependència com a dret fonamental.Aquest any 2007 s’atendran els casos de gran dependència, que són els de les persones amb pèrdua total d’autonomia o que necessiten ajuda continuada.

En els propers dos anys, es resoldran els casos de dependència severa i a partir del 2011, la llei s’aplicarà també en els casos de dependència moderada. La llei preveu una dotació econòmica progressiva als municipis per a l’aplicació de la llei i els municipis hauran de promoure la creació de recursos i serveis. De moment, El departament de Serveis Socials ha rebut prop de 180 sol·licituds i 50 ja han estat resoltes, mentre que la resta estan en procés de valoració o resolució. La valoració sol arribar en uns tres mesos i, a partir d’aquí, comença el procés.

La llei defineix que les persones, segons el grau de dependència, podran accedir als diferents serveis i prestacions. La cartera de serveis contempla diversos aspectes.

També es pot optar a tres tipus de prestacions econòmiques: vinculades al servei, d’assistència personal o per la cura en l’entorn familiar. Les persones que rebin assignació d’algun recurs participaran mitjançant un co-pagament en el cost del servei d’acord amb la seva capacitat econòmica. Podran beneficiar-se de la llei totes aquelles persones que no són autònomes i que necessiten el suport d’altres persones per a les seves activitats quotidianes.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: