Dissabte, 4 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Consell Comarcal defensa que l’AP-7 hauria de ser gratuïta mentre la comarca estigui a la regio 1

Aquest matí el president del Consell Comarcal, Ramon Xena, ha aclarit novament en roda de premsa quina és el criteri de l’Equip de Govern de la institució comarcal en matèria de carreteres. Xena ha explicat que creia important repetir i puntualitzar quin és el criteri del Consell Comarcal perquè la visita del secretari general de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, i els comentaris apareguts a la premsa després d’aquesta visita podien crear confusió en l’opinió pública.

D’una banda, i parlant de l’autopista AP-7, el president comarcal ha reclamat que aquesta via sigui gratuïta pels penedesencs mentre la comarca formi part de la regió metropolitana.

 

 

Així mateix Xena ha afirmat que el MOPU i la Direcció General de Carreteres de la Generalitat no treballen de forma coordinada amb els tècnics que redacten els plans territorials, perquè mantenen posicions enfrontades. D’aquí la urgència perquè al setembre s’aprovi, encara que sigui de forma inicial, el Pla Director Territorial ja que s’esvairan els fantasmes, les declaracions contradictòries i la possibilitat legal de fer qualsevol nou traçat no contemplat al Pla Director.

 

Xena ha explicat que la postura del Consell Comarcal és la mateixa des del començament i és la que recull, fins al dia d’avui, el projecte de Pla Director Territorial: la construcció d’una carretera permeable paral·lela a l’AP-7, amb entrades i sortides per accedir als nuclis de població i als polígons industrials que es troben a la plana, i amb una limitació de velocitat de 80 Km/h. La finalitat d’aquesta carretera és recollir i fer més fluid el tràfic intracomarcal, per oposició a l’AP-7 que hauria de ser una via ràpida per al tràfic que travessa la comarca en direcció Barcelona o Tarragona. Si la carretera que proposa el Pla Director Territorial no tingués aquesta restricció de velocitat, el tràfic supracomarcal es desviaria per aquesta carretera perquè es convertiria en una via ràpida lliure de peatge. Per tant, el Consell Comarcal s’oposa a la construcció d’una via ràpida i s’oposa a la construcció del IV Cinturó (una autovia que, a més de malmetre més el territori, comportaria un recorregut molt més llarg que l’AP-7 o la N-340). De fet, com va recordar Xena, tots els partits de Vilafranca es van posicionar contra el IV Cinturó, per la qual cosa el secretari general de Mobilitat està en contra del que el PSC defensa a l’Alt Penedès.

El president del Consell Comarcal ha afirmat que a partir de l’octubre, un cop s’hagi aprovat el projecte de Pla Director Territorial, tornarem a posar-nos fort en el tema de la gratuïtat del peatge i reprendrem el treball amb els ajuntaments per buscar les fórmules de cooperació i compensació intermunicipal complementàries al Pla Director.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: