Dissabte, 24 d'Octubre de 2020
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’OMIC de Vilafranca informa sobre el nou reglament de telecomunicacions

Recentment el Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç ha aprovat el nou Reglament de Telecomunicacions sobre les condicions per a la prestació dels serveis de comunicacions electròniques, el servei universal i la protecció dels

Vista la gran quantitat de queixes, reclamacions i denúncies que es reben a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament de Vilafranca, en relació amb els serveis de telecomunicacions, el Servei Municipal de Consum vol posar de manifest alguns aspectes novedosos d’aquest Reglament, per la millora que suposen en relació amb la protecció dels usuaris d’aquests serveis.

Pel que fa a la connexió a la xarxa, l’operador designat per a la prestació del servei universal haurà de satisfer les demandes de connexió inicial a la xarxa telefònica pública en un termini de 60 dies naturals. L’accés a Internet forma part d’aquest servei universal de telecomunicacions.

Els operadors han de disposar d’un Departament o Servei especialitzat d’atenció al client, el qual tingui per objecte atendre i resoldre les queixes i reclamacions i qualsevol incidència contractual que plantegin els clients. Aquest servei ha de tenir caràcter gratuït. Per donar-se de baixa del servei, s’ha de garantir, en tot cas a l’usuari, la constància del contingut de la seva sol·licitud de baixa en el servei, la qual es farà efectiva al cap de 15 dies des de la seva comunicació. Si l’usuari insta la resolució per incompliment contractual, l’eficàcia d’aquest requeriment serà immediata.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: