La logística va centrar ahir una nova sessió de participació del Pla Territorial, que defensava el
Amb la sessió d’ahir es reprenien les sessions de participació de la primera fase del Pla
Territorial de l’Alt Penedès.
L’enginyer industrial expert en logística Santiago Montero va ser l’encarregat d’oferir la
xerrada que duia per títol "La logística: la seva funció en la productivitat actual i la seva
repercussió territorial". Montero va remarcar que les infraestructures de transport afecten
força el territori, i que cal fer una previsió de les tendències per tal que les decisions que es
prenguin avui no perjudiquin un futur desenvolupament.
En aquest sentit, va comentar que no es podia parlar només del Penedès, sinó que
calia fer-ho a un nivell més global.
Montero va remarcar que des del seu punt de vista el tren ha de prendre
protagonisme el transport de mercaderies davant del transport per carretera. Per tant
caldrà fer grans centres nodals d’intercanvi que permetin la mobilitat. En aquest sentit el
Penedès s’ha de destinar segons ell a una mitjana indústria respectuosa amb el medi
ambient i amb l’agricultura; i no dedicar-se a aquest tipus d’infraestructures.
El moment en que ens trobem ara però, segons Montero, és perillós ja que es
tracta d’un impàs en que s’han de prendre aquestes decisions, i que cal evitar que es facin
aquest tipus d’equipaments al territori.
Cal doncs, des del seu punt de vista una resistència davant de les ofertes que puguin
arribar, i treballar per situar aquestes grans instal·lacions un xic més lluny de Barcelona,
com per exemple en zones com Cervera, Manresa, Igualada, Calaf o Montblanc, que fins i
tot o rebrien amb ganes.
Aquestes sessions participatives continuaran en les properes setmanes. La segona,
per parlar del patrimoni cultural com a part del territori, es farà el 12 de maig; i la darrera,
sobre les infraestructures de mobilitat, tindrà lloc el 26 de maig.