Dijous, 25 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Sant Cugat Sesgarrigues creu que cal revisar el projecte de desdoblament de la N-340 del Ministeri d

La setmana passada va començar el període d’informació pública de l’estudi sobre la futura construcció de l’autovia entre l’inici de la variant d’Altafulla i fins al final de la variant de Vilafranca de

L’estudi contempla diverses solucions per als tres trams en què es divideix l’obra de la futura autovia: de Móra al Vendrell, del Vendrell als Monjos i dels Monjos fins a Sant Cugat Sesgarrigues.

En el tram que va des del Vendrell fins al Monjos s’hi plantegen quatre alternatives. El Ministeri de Foment proposa que al seu pas pel Vendrell s’aprofiti l’actual N-340 i la variant del Vendrell amb calçades laterals a les industrials. La idea escollida és fer una doble calçada que entronca a l’N-340 amb una rotonda i el desdoblament de la variant del Vendrell.

Les diferents propostes tenen sempre la previsió del desdoblament per fer una autovia de dos carrils en cada sentit amb separació mitjana. La previsió també és la construcció de la variant a l’Arboç i els desdoblaments de les actuals variants dels Monjos i de Vilafranca. Aquestes dues variants ja preveuen un desdoblament. Des de la sortida de la variant de Vilafranca i fins a Sant Cugat sí que es preveu una obra de nova construcció. En concret pel tram de Sant Cugat es plantegen dos possibles traçats. L’alcaldessa d’aquest municipi, Rosa Escala, ha manifestat que tots dos son semblants i el que fan és seguir el recorregut de l’actual carretera desdoblant-la i fent petites variants en aquesta tams on no hi cap el desdoblament, és a dir al nucli de les Cases Roges.

El problema és que la proposta parteix pel mig la zona agrària de Sant Cugat.

D’altra banda el que més preocupa a l’ajuntament de Sant Cugat és que a més de partir pel mig l’espai agrari , és fa amb la carretera alçada per un talús.Des de l’ajuntament de Sant Cugat s’està treballant per presentar les pertinents al.legacions al projecte del ministeri que es troba a exposició pública. El ministeri preveu que l’obra tingui un cost de quasi 258 milions d’euros. El projecte també contempla una alternativa que seria la utilització de l’autopista, com a alternativa al desdoblament i la nova obra, però aquesta opció està gairebé descartada.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: