Dijous, 25 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Salvem el Penedès insisteix en reclamar una moratòria real, davant les informacions sobre la variant

Salvem el Penedès manifesta, en un comunicat públic, que compren les dificultats de Sant Martí, Pontons, Torrelles de Foix, Font-rubí, Pacs, les Cabanyes, Castellví i Vilobí per comunicar-se amb les vies N-340 i AP-7 i troba lícita la demanda feta de "que estudiïn les possibles solucions per resoldre el problema que tenen els municipis de [...]

Salvem el Penedès manifesta, en un comunicat públic, que compren les dificultats de Sant Martí, Pontons, Torrelles de Foix, Font-rubí, Pacs, les Cabanyes, Castellví i Vilobí per comunicar-se amb les vies N-340 i AP-7 i troba lícita la demanda feta de "que estudiïn les possibles solucions per resoldre el problema que tenen els municipis de l’oest de la comarca per connectar amb la N-340 i l´AP-7". La plataforma ciutadana també comparteix les declaracions dels diferents alcaldes afectats, en el sentit de preservar el territori d’una manera lògica i de potenciar una solució que no trinxi ni destrossi el territori.

Respecte les declaracions fetes per el diputat Roberto Labandera, consideren que són ambigües i malintencionades, perquè proposava una variant aprofitant l’actual carretera de la Rovira Roja i la carretera que uneix Guardiola amb la C-15, tot i que d’altra banda no nega la possibilitat de fer un traçat nou de trinca.

Salvem el Penedès considera que aquest traçat no respon a la demanda feta pels municipis afectats i que Labandera llença de nou sobre la taula un traçat massa coincident al Pla Serratosa, que Salvem anomena "Quart Cinturó".

Davant de la intenció de connectar el Quart Cinturó del Vallés fins la C-15 al Penedès, adverteixen que una carretera a aquesta alçada seria, si més no, el preludi d’una carretera a saturar, i que un traçat "tou" esdevindria en el futur un traçat a ampliar. Una ampliació que no seria res més que el Quart Cinturó.

Salvem el Penedès també constata que el passat desembre es va adjudicar el contracte de Consultoria i assistència per a la redacció de l’estudi informatiu de l’Autovia Barcelona- Vilafranca per valor de 461.100 euros. Segons recorden, el març de 2004, el BOE posava a concurs aquest mateix tram i paral·lelament es publicava al butlletí dels "Presupuestos Generales del Estado" la inversió en qüestió fent servir la denominació Vilafranca- Abrera i no Barcelona-Vilafranca. Aquest fet, creuen que encobreix la intenció de tirar endavant el projecte del Quart Cinturó.

Per això, Salvem el Penedès es reafirma i demana una moratòria real sobre les infrastructures i que el Pla Director defineixi aquestes qüestions, amb la participació real dels agents socials i la ciutadania.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: