Diumenge, 24 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Retards en les obres de la passarel·la de l’estació de trens de La Granada

Les obres de la passarel·la entre l’estació de trens de La Granada i el polígon porten retard i no s’acabaran fins a la propera primavera.

En aquests moments ja és ben visible l’estructura d’accés a aquesta passera, amb les escales i la instal·lació d’un futur ascensor, però el tram superior que ha de connectar una banda i l’altra de les vies del tren encara no està col·locat. Les darreres pluges han fet endarrerir l’obra, que estava previst que finalitzés a l’inici d’aquest any. Segons fonts de l’ajuntament de la Granada, ADIF, que és l’entitat que s’encarrega de l’obra, té previst que les obres puguin estar finalitzades definitivament entre els mesos d’abril o maig. <br />Recordem que tant l’Ajuntament de la Granada com el sindicat CCOO, que han treballant conjuntament en aquesta qüestió, es mostren satisfets de de les obres. Aquesta era una antiga reivindicació de l’ajuntament del municipi i el sindicat Comissions Obreres per garantir la seguretat dels treballadors que han d’accedir al polígon des de l’estació. Des de l’any 2005, el sindicat CCOO i l’ajuntament de La Granada han estat treballant conjuntament amb la finalitat que l’ADIF, el Gestor d’Infraestructures Ferroviàries, construís una pasarel·la entre l’estació de trens i el polígon. El motiu era que, a causa de la construcció de les vies de l’AVE, es va aixecar un mur que no permetia als treballadors del polígon que venien en tren accedir als seus llocs de treball. Una distància de 100 metres es convertia llavors en haver de fer un quilòmetre i mig a peu per la carretera de Sant Sadurní, donar tot el tomb i, finalment, accedir al polígon. Això suposava perill per als treballadors, ja que la carretera no disposa d’espai suficient per a fer un trajecte a peu amb seguretat.

Des del juny de l’any passat es van establir converses amb ADIF per tal mirar de posar solució a aquesta problemàtica. Es treballava sobre quatre propostes, de les quals finalment es va triar la que Ajuntament i sindicat consideraven més adient. Una passera de 9 metres d’alçada i una llargada pròxima als 180 metres per salvar les vies. <br />La passera ha de donar servei tant als treballadors del polígon del Fons de l’Estació, com als usuaris habituals de Rodalies de Renfe.

 

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: