Mallorca dóna el tret de sortida a la campanya promocional Descobreixi els Nous Penedès
13 cellers presenten 90 vins comercialitzats per primera vegada al mercat durant aquest any, en el primer acte de Descobreixi els Nous Penedès que se celebra aquesta tarda a Palma de Mallorca.
Les bodegues participants han primat els vins blancs i els rosats per sobre dels negres perquè el consum de les Illes Balears és estacional, de Setmana Santa a setembre i agraden els vins lleugers i frescos.
Un altre factor que els elaboradors tenen present és la importància de la colònia alemanya i del nord d’Europa a les Illes i els seus gustos, com ha explicat al magazín La Plaça, el director d’UVIPE, Joan Gil.
A banda dels vins joves i els procedents de la darrera collita, els assistents també coneixeran criances i reserves que després de mesos en barrica i ampolla, han sortit al mercat.
La campanya Descobreixi els Nous Penedès té 12 anys de vida i fa uns 10 anys que va a Mallorca ininterrompudament, perquè aquest acte s’ha convertit en un dels més esperats pels prescriptors de les Balears.
L’any passat, més de 600 professionals de l’hostaleria, la restauració i el sector de l’alimentació van participar-hi.
Avui, en el decurs de la cita, l’artista mallorquí Joan Riera farà donació d’una de les seves obres al Consell Regulador de la DO Penedès.
Per el director de la UVIPE, accions com aquesta continuen sent necessàries, perquè cal mantenir el posicionament aconseguit. A més, recalca que cada vegada a les diferents regions espanyoles es consumeixen més vins propis, dificultant les vendes. Gil també reconeix que el Penedès encara no té una imatge de marca consolidada.
Accions promocionals com Descobreixi els Nous Penedès són vitals, segons Gil, no tant per vendre, com per fer relacions públiques.
La campanya continuarà el mes d’abril, després de Setmana Santa, a Barcelona i Madrid, on hi ha moltes expectatives després de l’èxit de l’any passat que va desbordar la organització, UVIPE i el Consell Regulador de la DO Penedès.