Dilluns, 9 de juny de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Pleniluni de juliol està dedicat a Albert Ràfols-Casamada

Aquesta nit es durà a terme el segon Pleniluni d’estiu, sota el signe d’aire, al pati gòtic del Vinseum.

Aquesta vegada ens proposen entrar dins el món poètic d’Albert Ràfols-Casamada, a través de la lectura que en farà Antoni Clapés, un gran coneixedor de l’obra d’aquest artista, que durant anys ha procurat, difondre la seva l’obra poètica, a través d’articles, lectures i actes d’homenatge.

Clapés ha destacat a Ràdio Vilafranca que tot i que Ràfols-Casamada és molt conegut com a pintor, va escriure poesia durant 60 anys amb un total de gairebé 900 poemes.

 

Albert Ràfols-Casamada va debutar com a poeta amb l’obra que demà es presenta al Pleniluni. Composta per un conjunt de 194 poemes en forma de set llibres, tres suites i tres poemes solts, va ser editada per Llibres del Mall l’any 1976, esdevenint una proposta original i trencadora.

En la seva obra poètica hi trobem un ventall d’elements quotidians que provoquen un impacte visual. Antoni Clapés destaca, bàsicament, dos trets característics de la seva poesia.

 

El Pleniluni, dedicat al signe d’aire i centrat en Ràfols-Casamada, té lloc a partir de dos quarts de 10 de la nit, al pati gòtic del Vinseum.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: