Josep M. Albet, candidat a la presidència de la DO Penedès
Els vocals de la patronal del Consell Regulador de la DO Penedès opten per Josep Maria Albet com a candidat a president de la DO. El sector viticultor apostava per Jordi Cuyàs i ara s’haurà d’arribar a un acord per decidir qui dels dos agafarà el relleu de Jaume Canyellas
El proper dia 2 de juliol, en un ple convocat per la DO Penedès, es farà efectiva la dimissió de Jaume Canyellas com a president de la denominació d’origen. A partir d’aquí hi haurà un termini perquè els vocals del Consell Regulador de la DO arribin al consens per triar la persona que agafi el relleu de Canyellas. El sector viticultor va decidir fa unes setmanes presentar un candidat de forma unilateral. Es tracta de Jordi Cuyàs, actual gerent del Consell Comarcal de l’Alt Penedès. Però, des de la patronal, creuen que la DO requereix algú de dins del sector, que conegui tot el procés, des de la vinya fins a la comercialització del producte. Per això proposen que Josep Maria Albet, gerent d’Albet i Noya, sigui el nou president de la DO Penedès. El director de la DO Penedès Joan Gil comentava que, des de la patronal, creuen que és la persona idònia per al càrrec.La patronal i el sector viticultor hauran d’arribar a partir del dia 2 de juliol a un acord per decidir qui serà el nou president de la DO.Segons Joan Gil, el més probable és que s’arribi a un acord però, en el cas que no sigui possible, s’haurà de crear una junta gestora.
El càrrec de president de la DO té bàsicament la funció de buscar el consens dins del sector. A més de tasques de caire més ideològic, el president de la DO ha de trobar la cohesió i mirar d’acostar postures entre els sis vocals viticultors i els sis vocals del sector empresarial del Consell Regulador. De fet, en última instància, sempre són els vocals els qui tenen la potestat a l’hora de prendre decisions.