Vilafranca implanta noves mesures per a una mobilitat sostenible i en el camp del medi ambient
El regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament de Vilafranca, Patro Recober, ha volgut posar de relleu en aquesta entrada de l’any 2007 les mesures que Vilafranca ha emprès en els darrers anys per a una mobilitat sostenible. Segons el regidor Vilafranca té un disseny sostenible perquè creix d’una manera compacta tal com indica el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal
<p align="left">Per Recober en els darrers anys s’estan prenent mesures per retornar el protagonisme de la Vila als vianants, un protagonisme que havien perdut en favor del trànsit rodat. Es creen noves zones de vianants, carrers amb plataforma única amb espai compartit per a vehicles i vianants. Es fan actuacions per limitar la velocitat dels cotxes, s’amplien les voreres i s’eliminen barreres arquitectòniques. Alhora, s’ha ampliat el transport públic urbà en bus amb una nova línia i s’estan estudiant nous recorreguts i ampliacions per a un futur proper. També es treballa perquè l’ús de la bicicleta sigui una alternativa real amb la creació de nous carrils i la senyalització de zones 30 on els vehicles no tenen cap prioritat sobre les bicicletes.
Des de l’Ajuntament s’han endegat també un seguit de mesures per a una ciutat més sostenible mediambientalment. S’amplia i millora el servei de recollida selectiva, s’està treballant per reduir el consum i la contaminació lumínica, l’Ajuntament ha aprovat l’ordenança sobre la contaminació acústica i l’ordenança solar tèrmica.
Tot això sense oblidar les campanyes de sensibilització i l’edició de quatre números de la publicació Vilafranca Sostenible i un seguit de tríptics sobre els parcs i places de la Vila i sobre caminades a l’entorn de Vilafranca per conèixer i estimar tot allò que té a veure amb l’entorn.