Divendres, 22 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Departament d’Agricultura crearà l’Observatori de la Vinya, el Vi i el Cava

El director general de l’INCAVI, Joan Aguado ha informat al Consell Assessor sobre el projecte de decret relatiu a la creació de l’Observatori de la Vinya, el Vi i el Cava. Es tracta d’un òrgan col·legiat integrat per membres del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca i representants del sector.

Aquest Observatori, tal i com ha remarcat el conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, Jordi William Carnes, s’emmarcaria en el Pla de Mesures contra la inflació a Catalunya, presentat el passat mes de maig pel Govern de la Generalitat, destinades a la moderació de la inflació a Catalunya i que requereixen una perspectiva global de l’acció de Govern. Aquesta acció s’orienta bàsicament a la funció reguladora, a la millora de la racionalització, així com a la defensa dels consumidors i usuaris, mercats de productes, sanitat, entre d’altres. Recollint una petició unànime dels membres assistents al Consell Assessor, el DARP convocarà per abans de 15 dies, una reunió amb els representants de la Taula Sectorial de la Vinya i el Vi i amb el Consell Assessor de l’INCAVI que servirà per discutir la denominació “Viñedos de Espanya” proposada pel Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, així com la reforma de l’OCM del vi.En relació al Pla Sectorial de la Vinya i el Vi, el text actual recull les aportacions fetes pels representants del sector i properament el DARP i l’INCAVI, tenint en compte el proper Pla de Desenvolupament Rural 2007-2013 i sense perdre de vista les actuals propostes de la Comissió Europea relatives a l’OCM, presentaran les dades econòmiques definitives d’aquest Pla Sectorial. El director general de l’INCAVI, Joan Aguado, també ha presentat al Consell Assessor una campanya de promoció dels vins i caves que, seguint el disseny i la línia iniciada fa dos anys, donarà a conèixer les qualitats d’aquest producte a través dels mitjans de comunicació, autobusos i mailing directe.

 

El Consell Assessor té la finalitat d’assessorar l’INCAVI en totes les seves activitats i funcions, així com conèixer els seus plans d’actuació. El Consell Assessor es reuneix anualment amb l’objectiu de promoure la participació del sector vitivinícola i dels departament de la Generalitat de Catalunya que puguin contribuir en els objectius de l’INCAVI.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: