Dimarts, 22 de juliol de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El ple de l’Ajuntament de Sant Sadurní aprova la congelació de les ordenances fiscals per al 2015

El ple de Sant Sadurní va aprovar dimecres les ordenances fiscals per al proper 2015, amb els vots favorables dels grups del govern, CiU i ERC, a més del PSC, mentre el PP va votar-hi en contra.

El regidor d’Hisenda, Josep Maria Ribas, va presentar la proposta que mantindran els mateixos nivells impositius que al 2014. En relació a l’IBI, va precisar que s’ajusta a la baixa el tipus de gravamen, i va avançar que, exceptuant petites variacions, la quantitat que haurà de pagar el contribuent serà pràcticament la mateixa que al 2014. Una de les novetats per a l’any vinent ha estat la creació d’un preu públic per al casal d’avis municipal, amb una quota anual de 10 € per als usuaris.

Des del PP, Carles Jiménez va lamentar que el govern desaprofités l’oportunitat per a incloure majors incentius a l’emprenedoria i la promoció econòmica, així com més beneficis i ajuts per a les famílies. Va subratllar el bon estat de la tresoreria i la capacitat de l’Ajuntament per accentuar les polítiques d’ajut. Susanna Mérida, del PSC, va expressar la seva sorpresa pel fet que CiU no rebaixi les ordenances tot i que l’IPC català era negatiu.

Finalment la proposta es va aprovar amb els vots del govern, CiU i ERC, també el PSC; mentre que el PP va votar-hi en contra.

A l’apartat de mocions, els dos grups del govern presentaven una proposta de suport al jutge sadurninenc Santiago Vidal. El PSC es va abstenir, considerant que el debat excedia les competències del plenari, i el PP va votar-hi en contra, estimant que preferia que el govern hagués presentat una declaració institucional.

El projecte del govern de dinamitzar el Centre d’Interpretació del Cava i la promoció econòmica de la vila amb un espectacle teatral sobre el món del cava que s’estrenarà el 21 de novembre, va centrar les mocions presentades pel PSC i el PP i el gran assumpte de discussió del ple.

Des del grup socialista, Susanna Mérida va defensar la proposta de canviar la destinació del fons de contingència de l’Ajuntament i dedicar-lo a un pla d’ocupació local per a realitzar una neteja integral al polígon de can Ferrer del Mas. La portaveu del PSC va demanar un gest per a crear llocs de treball i ajudar a algunes famílies amb menys recursos en aquest final d’any. La moció va comptar només amb el suport del PP. Els dos grups del govern, CiU i ERC, van informar que ja s’havia actuat al polígon i van expressar el seu desacord en el fons de la moció ja que el govern havia compromès part d’aquests diners al projecte teatral.

També es va desestimar, amb els vots en contra de CiU i ERC, la moció del PP que reclamava centrar els recursos destinats a aquest espectacle teatral – que es situen al voltant dels 50.000 euros –a impulsar el pla de màrqueting turístic. Carles Jiménez va demanar que la proposta hagués tingut major consens al Patronat de Turisme. El PSC, que hi va donar suport, va afirmar que el projecte els semblava positiu, però van ser molt crítics amb la gestió i la planificació.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: