El desgavell de Rodalies comporta greus costos pels treballadors en els trajectes a la feina
El sindicat UGT adverteix que la situació dels als trens de Rodalies ha desencadenat de l’augment del vehicle privat.
El combustible, l’aparcament, els peatges, el manteniment dels vehicles i l’amortització són costos directes que paguen les persones treballadores i els indirectes, les hores que dediquen a viatjar i, per tant, deixen de treballar. De mitjana a Catalunya, es dediquen una mica més de 4 hores setmanals als trajectes, segons l’estudi fet a partir de milers d’enquestes fetes per l’Autoritat Metropolitana del Transport el 2023. Però l’Alt Penedès es troba entre les comarques amb xifres superiors a la mitjana.
Des del sindicat apunten directament als trens de Rodalies com a desencadenant de l’augment del vehicle privat.
A banda dels costos econòmics, la conseqüència més greu de la mobilitat laboral són els accidents. 33 personesvan morir l’any passat anant a la feina en vehicle privat a Catalunya.