Dilluns, 22 de setembre de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els usuaris del bus, cansats de les cues, asseguren que no s’ha ampliat les freqüències

El problema s’arrossega sobretot des de fa tres anys, amb les obres de la xarxa ferroviària i els problemes que generen en la circulació dels trens de Rodalies

Amb l’inici del nou curs acadèmic, les línies de busos que connecten Barcelona i Vilafranca, operades per Monbus, tornen a experimentar una alta demanda d’usuaris, amb llargues cues que donen la volta a l’estació de Vilafranca. El problema s’arrossega sobretot des de fa tres anys, amb les obres de la xarxa ferroviària i els problemes que generen en la circulació dels trens de Rodalies, cosa que fa que la gent busqui com a alternativa un servei de bus que ja anava ple abans de les obres al tren.
Així, el Departament de Territori va anunciar fa unes setmanes que a partir del dia 1 de setembre ampliaria les expedicions de bus de la línia e6 Vilafranca – Barcelona, amb vuit viatges més d’anada i sis més de tornada.

Segons la plataforma, no posen més freqüència de busos per temes econòmics i a més apunten que no hi ha cap perspectiva de millora perquè les obres a l’R4 entre Vilafranca i Martorell duraran mínim fins el 23 de novembre i, per tant, cada cop hi haurà més persones que voldran agafar els busos i les cues s’allargaran.

Albert Parés explica que han tingut diverses reunions amb el Departament de Territori i l’Ajuntament però que no s’ha arribat a cap solució que satisfaci l’alta demanda del servei.
Un dels usuaris del bus que uneix Vilafranca amb Barcelona és Jordi Ruiz, que qualifica la seva experiència diària de «nefasta» i lamenta que, després de diverses reunions amb el Departament, aquest es mostri conscient del problema però no faci res per solucionar-lo. Segons Ruiz cada any al setembre i al febrer, amb l’arribada d’universitaris, es troben igual i les cues i les hores d’espera es fan eternes sobretot a primera hora del matí. Per tot plegat cada cop hi ha més gent que deixa la feina a Barcelona.

La vilafranquina Mar Moreno és precisament una d’aquestes persones que després d’anys sent usuària de bus, va decidir deixar una feina que li agradava a Barcelona perquè dedicava cada dia pràcticament dues hores a arribar al seu lloc de treball, una situació que finalment va trobar «insostenible».

La tornada de les llargues cues al bus ha comportat que alguns partits polítics vulguin manifestar el seu suport als usuaris i usuàries i reclamin solucions immediates a través de diverses qüestions al Parlament.

La diputada de Junts, Montse Ortiz, ha preguntat en quina data es va fer efectiu l’increment d’expedicions de la línia e6, quins són els nous horaris i freqüències i quants autobusos de més s’han posat. També sol·licita conèixer les dades que han servit de base per justificar l’increment del servei i les mesures complementàries previstes per descongestionar les hores punta, com ara carrils prioritaris o millores en la informació als usuaris.

Per la seva banda des d’Esquerra-100xCent Vilafranca s’alerta que fins que no es resolgui la situació ferroviària, el servei de bus no podrà recuperar la normalitat. Davant d’aquesta realitat, el grup municipal i la diputada del Penedès Lluïsa Llop, també han presentat una bateria de preguntes al Parlament. Entre les qüestions plantejades, destaca si es consideren dimensionats els reforços del bus entre Vilafranca i Barcelona, també es pregunta pel futur de les concessions de línies de bus, la recuperació del servei nocturn, i les accions previstes per millorar la R4, allargar la R8 i la RT2 fins a Vilafranca, i si l’Eix Transversal Ferroviari és una prioritat pressupostària. Finalment el partitconsidera que el govern de Francisco Romero ha de mostrar «més ambició i implicació» per resoldre una situació que afecta diàriament milers de persones.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: