Jornada intensa dels ADF durant la dana al Penedès
Durant la tarda de dissabte, els voluntaris van retirar fang i pedres dels camins i carreteres, a més d’altres tasques.
Aquest és el cas de l’ADF de Castellví de la Marca, a la que la gota freda va sorprendre en plena vigilància en coordinació amb l’ADF de Sant Jaume dels Domenys.
També els va sorprendre l’incendi d’una línia elèctrica a causa de l’impacte d’un llamp, que per uns moments els va deixar, com a tot el municipi, sense cobertura.
El que havia de ser una vigilància passiva conjunta, després de l’avís de pluges dies abans, es va convertir en una jornada intensa. Durant la tarda de dissabte, els voluntaris van retirar fang i pedres dels camins i carreteres, a més d’un arbre caigut. Fins i tot, van haver d’ajudar un home que s’havia quedat parat amb el cotxe a un pont del municipi.
Al matí de diumenge, les ADF també han estat fent tasques de neteja i manteniment.
Un total de 14 Agrupacions de Defensa Forestal del Penedès i el Garraf, de 14 municipis diferents, es van mobilitzar la tarda del dissabte des que va començar a ploure. En un principi, per senyalitzar camins tallats, arbres caiguts, passos inundats o línies elèctriques afectades per llampecs en les zones rurals. Però un cop va parar de ploure, van començar a rebre avisos de zones inundades i van actuar bombejant aigua de soterranis, retirant arbres caiguts de camins o netejant fang de zones inaccessibles amb aigua a pressió dels vehicles d’extinció d’incendis forestals.
Les rieres principals, com Lavernó o Llitrà, es van desbordar provocant nombrosos danys materials, sobretot en finques agrícoles.
Les tasques de recuperació de la normalitat i reobertura de camins per part de les ADF es va allargar fins a altres hores de la matinada de diumenge i durant tot el diumenge també van seguir actuant per restablir la normalitat.