Dilluns, 30 de juny de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’Ajuntament de Vilafranca activa un assistent virtual als tràmits municipals

Aquesta innovadora eina permetrà una assistència personalitzada les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana, i ja està disponible a través del portal de tràmits municipals.

L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès ha activat un nou xatbot o assistent virtual amb tecnologia d’intel·ligència artificial (IA) per reforçar l’atenció ciutadana facilitant una eina d’acompanyament en la tramitació electrònica.

L’objectiu del nou assistent virtual és fer més accessible l’administració electrònica, guiant a les persones usuàries en la localització i tramitació de sol·licituds, segons les seves demandes. El sistema ha estat entrenat amb tot el catàleg de tràmits municipals i utilitza tecnologia de processament de llenguatge natural, combinada amb un model de classificació adaptat als serveis més habituals. Gràcies a aquesta combinació tecnològica, el xatbot és capaç d’entendre consultes formulades en llenguatge planer, identificar la temàtica corresponent i oferir respostes clares, així com enllaços directes als tràmits concrets.

El regidor de Sistemes d’informació i noves tecnologies, Miquel Medialdea, ha explicat que “es continua treballant internament amb els diferents serveis per millorar la fiabilitat de les respostes del xatbot, però creiem que ja està prou madur perquè la ciutadania i entitats en comencin a fer ús”.

Context de l’actuació

L’Ajuntament de Vilafranca aposta per la incorporació de solucions basades en IA per incrementar l’accessibilitat dels serveis públics i anima la ciutadania a utilitzar-lo, i fer arribar els comentaris sobre si els ha guiat correctament.  

Aquesta nova funcionalitat forma part de l’estratègia CODEX de Digitalització integral de l’Ajuntament de Vilafranca que s’ha iniciat aquesta mandat. A través del CODEX es busca tenir un full de ruta compartit per part dels diferents Serveis de l’Ajuntament per tal de sistematitzar solucions tecnològiques que permetin una millora de la prestació del serveis municipals, buscant una major accessibilitat, agilitat i simplificació. 

Comentaris

Fer un comentari:

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: