Debat amb la ciutadania: “Eleccions al Parlament Europeu: una oportunitat per decidir quina Europa volem”
Quan queda poc més de 2 mesos per a les eleccions al Parlament Europeu, Vilafranca acollirà el proper dimecres 26 de marc el debat amb la ciutadania “Eleccions al Parlament Europeu: una oportunitat per decidir quina Europa volem”.
La xerrada es durà a terme a la Sala Capitular del Claustre de Sant Francesc, a 2/4 de 8 del vespre.
El ple del nou Parlament Europeu triarà, per primera vegada, el nou President de la Comissió Europea per majoria dels diputats que el component. Aquesta és una de les novetats de les eleccions d’aquest 2014, junt amb la disminució del nombre de diputats des de l’entrada a la Unió Europea de Croàcia o les majors competències derivades del Tractat de Lisboa 2009 que tindrà el Parlament Europeu, a les quals hauran de fer front els 28 països de la Unió Europea que aniran a les urnes per escollir els representants que formen el nou Parlament per als propers cinc anys.
Per parlar de tot plegat i sobre altres interessos que pugui tenir la ciutadania hi haurà un debat amb la participació de Joan Colom, president del Consell Català del Moviment Europeu, Xavier Ferrer, economista i politòleg, i Aureli Ruiz, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Vilafranca i regidor de Relacions Internacionals.
Aquesta xerrada ha estat organitzada conjuntament per la regidoria de Relacions Internacionals de l’Ajuntament de Vilafranca i pel Consell Català del Moviment Europeu, del qual n’és membre l’Ajuntament, i amb la col·laboració d’Europe Direct Barcelona.