Dimarts, 22 de juliol de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El compositor vilafranquí Josep Soler ha rebutjat la Medalla al Mérito en las Bellas Artes que atorga el Govern espanyol

El compositor vilafranquí Josep Soler ha complert el que ja va avançar a Penedès TV i formalment ha rebutjat la Medalla d’Oro al Mérito en las Bellas Artes que atorga el Govern espanyol.

 

Finalment ha transcendit als mitjans de comunicació d’abast general, però ja fa setmanes que Penedès TV ho havia avançat. Concretament en el transcurs d’una entrevista a l’artista realitzada pel cantautor Paton Soler en el programa Músics d’aquí que es va emetre el passat 1 de novembre i de la que dies abans ja se n’havia fet ressò en nostre informatiu.

En el transcurs de l’entrevista realitzada a l’estudi personal del compositor, Josep Soler li mostra al presentador del programa les dues cartes que va rebre del ministre Wert i del secretari d’estat, anunciant-li la concessió de la medalla.

Tot seguit el compositor avançava el seu propòsit de rebutjar la medalla com a crítica a l’actitud política del govern espanyol.

 

Finalment aquesta setmana ha transcendit la resposta de Soler al ministre Wert. Soler justifica el rebuig del premi com a mostra del seu desacord amb la política de l’Executiu de Mariano Rajoy en matèria cultural per l’iva cultural, en matèria educativa, i també pel tracte que rep Catalunya.

Soler, de 78 anys, és un dels compositors de música contemporània més importants dels nostres dies i al llarg de la seva carrera ha desenvolupat una intensa tasca pedagògica, especialment al Conservatori Professional de Música de Badalona, que va dirigir fins al juny del 2010.

L’artista ha remès al ministre d’Educació, Cultura i Esport, José Ignacio Wert, un burofax en què l’ha informat de la seva decisió de rebutjar el reconeixement.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: