El concert de la MAYP mostra el talent que ha reunit el curs internacional a Vilafranca
La Music Academy for Young Professionals reuneix a Vilafranca músics professionals i estudiants en una estada sense precedents.
El concert de professors i alumnes que es va poder viure aquest dimarts al vespre a l’auditori del Vinseum va posar de manifest el talent que ha reunit el curs de la Music Academy for Young Professionals a Vilafranca.
Des del 23 de juliol, un equip de 13 músics professionals i 18 estudiants de diversos països estan participant en una estada intensiva que no té precedents a Vilafranca. El curs també compta amb estudiants que es connecten on-line a les diferents classes, classes magistrals i concerts en streaming i la participació de professionals d’altres àmbits, com la psicologia, el creixement personal o les arts escèniques.
Acollits per l’Escola Municipal de Música Maria Dolors Calvet, els músics han pogut treballar intensament, perfeccionar la seva tècnica i col·laborar entre ells i elles.
Les violinistes i professores Barbora Valiukevičiūtė i Jaram Kim són les coordinadores del projecte.
Les coordinadores valoren molt positivament l’estada i l’acollida rebuda, sobretot per l’intercanvi i la convivència que ha suposat.
La pianista Pallavi Mahidhara també forma part de l’equip de músics professionals que ha participat al projecte i destaca que no només han treballat aspectes tècnics, sinó també mentals i emocionals.
Des del punt de vista dels estudiants, provinents de diferents països del món, l’experiència està sent positiva per l’aprenentatge, la convivència i el fet de conèixer l’entorn que els acull.
La Shira Hoffman, estudiant de viola, i l’Ofek Nackash, estudiant de violí, han vingut des d’Israel.
Per a l’Escola Municipal de Música M. Dolors Calvet, el curs està sent una experiència enriquidora. De fet, professorat i alumnat han pogut participar-hi com a oients.
Carles Sanz és el director de l’escola de música.
El curs acaba aquest dimecres amb un bon balanç per part de totes les parts implicades.