Apollo Flytrap, guanyadors del Concurs de Grups de Col·Mu
Coincidint amb l’inici de l’estiu, divendres passat, es va celebrar la festa de la Música organitzada per l’Escola Municipal de Música M. Dolors Calvet, l’associació juvenil Col·lectiu Musical de Vilafranca i l’Ajuntament vilafranquí.
Amb la música com a protagonista indiscutible, aquesta diada internacional té per objectiu popularitzar la pràctica musical i familiaritzar a infants, joves i adults amb les seves diferents maneres d’expressió musical.
El director de l’EMM, David Miret, també reivindica la proximitat d’aquesta jornada lúdica.
A partir de les 5 de la tarda, la música es va apropiar de diferents espais de Vilafranca: les places Milà i Fontanals, de la Vila, del Campanar, Jaume I i Constitució i la rambla. A més, enguany s’estrenava l’escenari natural de l’escalinata de Santa Maria per a les corals.
Tot passejant pel Centre, els vianants topaven amb un piano de cua, grups de claqué, alumnes d’escoles i entitats musicals, corals, tota mena d’instruments i un espai elèctric amb una amplificació mínima.
Una altra de les novetats de la festa de la Música 2013 ha estat el concurs de grups organitzat per Col.mu. Durant la tarda van tocar alguns grups participants i a partir de les 10 de la nit, els 3 grups finalistes: els barcelonins Apollo Flytrap, Hello Lilliput de Piera i els vilafranquins Rar. Finalment el jurat va escollir als barcelonins Apollo Flytrap com a guanyadors i actuaran per la Festa Major de Vilafranca.
Un dels integrants de Col.mu, Pere Roig, ens explicava que el concurs era una vella aspiració que finalment havia arribat a bon port aquest 2013.
Divendres a Vilafranca de música en va sonar molta i de tota mena, tant coral com instrumental; des de primera hora de la tarda i fins ben entrada la matinada. Una mostra són aquests saxos amb el director de l’EMM, David Miret, al capdavant.