Dimarts, 29 de juliol de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Cinquè sopar de xarel·los del Penedès

La responsable del restaurant El Gat Blau Olga Guasch i la DO Penedès han presentat una nova edició del sopar dels xarel·los.

Ja és la cinquena d’aquesta proposta enogastronòmica que busca donar a conèixer els vins, escumosos i dolços de la varietat estrella del Penedès i maridar-los amb plats elaborats amb productes de la zona.

El sopar tindrà lloc el proper divendres a partir de dos quarts de nou del vespre i torna a l’espai que el va veure néixer l’any 2009, la capella de Sant Pelegrí de Vinseum, després de celebrar-se l’any passat al Claustre de Sant Francesc a causa de les obres al museu de les cultures del vi.

Durant el sopar es maridaran cinc plats elaborats per l’Olga Guasch amb cinc vins. Guasch destaca l’evolució dels vins elaborats amb xarel·lo en aquests cinc anys.

En aquesta ocasió, els vins provenen dels cellers Caves Nadal, Can Pasqual de Gelida, Sumarroca, Albet i Noya i Pinord. Per posar alguns exemples, Oxigen de Can Pasqual és un monovarietal fresc i amb els aromes florals propis del xarel·lo mentre que El Fànio, d’Albet i Noya, extreu el caràcter del terrer de la finca conreada amb tècniques d’agricultura biodinàmica.

Olga Guasch recorda que els preus es mantenen des que es va començar a fer el sopar i que és obert a tothom.

Les reserves es poden fer a El Gat Blau o realitzant un ingrés de 40 euros al compte corrent de Banc Mare Nostrum demanant pel sopar de xarel·los.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: