Dijous, 25 de setembre de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El passat, el present i el futur de la cultura del Penedès eix de les Jornades d’Estudis Penedesencs que van inaugurar-se divendres

Amb la conferència de Vicent Partal al Fòrum Berger Balaguer de Vilafranca s’obrien les 23enes jornades d’estudis penedesencs que organitza l’Institut d’Estudis Penedesencs. Enguany s’han centrat en parlar del passat, el present i el futur de la Cultura al Penedès, i en aquests primers dies s’ha parlat força del moment actual i del passat de la cultura a les comarques de l’Alt, Baix Penedès i Garraf.<br />

Tot i així, la jornada de divendres la inaugurava el periodista Vicent Partal, que va parlar del futur de la cultura. Més concretament de la importància que poden tenir les noves tecnologies en el món cultural. Partal apuntava que més enllà del seu ús, el que fan les noves tecnologies és crear nous models culturals.

 

Concretava que coses que abans eren molt complicades, ara es poden fer molt fàcilment. Com a exemple deia que amb un simple telèfon mòbil avui dia pots transmetre a tot el món qualsevol esdeveniment.<br /> El president de l’Institut d’Estudis Penedesencs, Ramon Arnabat, comentava que havien volgut començar precisament parlant del futur de la cultura i del paper de les noves tecnologies, sobre tot com a un possible reclam per la gent més jove.

La voluntat de l’Institut d’Estudis Penedesencs amb aquestes jornades és també fer una anàlisi de la situació actual de la cultura a les tres comarques, i elaborar un llibre blanc de la cultura penedesenca que serveixi per ajudar a elaborar noves estratègies de planificació i treball de cara al futur.<br /> Les sessions de les 23enes jornades d’estudis penedesencs continuaran ara els dies 9 i 10 de novembre, primer a Vilanova i la Geltrú i després al Vendrell.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: