Dissabte, 9 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Més d’una seixantena d’infants omplen durant cinc setmanes el casal d’estiu de l’escola Dolors Piera

Aquest estiu és ple d’activitats per a infants i joves de tota la comarca. Diverses escoles, com la Dolors Piera de Vilafranca, han esdevingut espais de jocs per a la canalla. <br />

El centre educatiu del barri de La Girada està sent, durant cinc setmanes, un casal d’estiu adreçat a nens i nenes des de P3 fins a quart de primària.<br />Míriam Palacios, una de les coordinadores del casal de l’escola Dolors Piera, explica que el seu centre és un dels quatre casals vilafranquins que gestiona el Consell Esportiu.

De manera unànime, l’equip de monitors i la coordinació estan molt satisfets de la resposta dels infants a les diverses activitats que estan enllaçades per un eix de motivació que, enguany, està basat en les olimpíades. La prova d’aquest entusiasme és l’Aitana Sanz, de deu anys, que anima a tots els nens i nenes que estiguin a casa a formar part d’un casal d’estiu.

L’escola Dolors Piera està distribuïda en dos grans grups. Un està format per nens d’educació infantil i l’altre està compost per infants d’educació primària. Malgrat això, moltes de les activitats les realitzen de manera conjunta tots dos grups d’edat. <br />L’equip coordinador del Casal lamenta una disminució significativa del nombre d’infants, com a conseqüència de la recessió econòmica que viu el nostre municipi i el nostre país.

Mireia Ferré, monitora del grup de P5, considera que és essencial la participació de qualsevol infant a algun tipus d’activitat relacionada amb el lleure , ja que aporta experiències molt valuoses a la canalla.

L’estiu és doncs una bona oportunitat per a tots els infants de la comarca per a fer amics, per a aprendre i per a desenvolupar-se com a persones. Aquestes són les prioritats del Consell Esportiu. Per aquest motiu gestiona un seguit de casals d’estiu al nostre municipi, com ara el del Baltà Elias, el de l’Estallella i Graells, el del Mas i Parera i finalment, el la mateixa Dolors Piera. Aquests casals de les escoles se sumen a la variada oferta que ofereix Vilafranca, que compta aquest any amb un total de 19 espais destinats a activitats de lleure per a la canalla.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: