Educació presenta a Vilafranca un pla d’acció per reduir l’abandonament escolar prematur
El pla contempla accions centrades en la lluita contra la segregació escolar, la reducció de l’absentisme o el foment de la Formació Professional, entre altres.
Vilafranca ha estat escenari aquest divendres de la presentació del Pla d’acció del Departament d’Educació i FP per tal de reduir l’abandonament escolar prematur a Catalunya. Actualment la taxa a Catalunya és del 13,7% i l’objectiu és reduir-la per sota del 9% el 2030 tal i com fixa la UE. Això és vol fer amb un seguit d’estratègies i mesures centrades en 10 aspectes concrets: el treball en xarxa entre administracions, la orientació educativa, la lluita contra la segregació, la flexibilitat en les trajectòries educatives, la Formació Professional, l’alumnat nouvingut, l’educació inclusiva, la prevenció i seguiment de l’absentisme, i la formació docent i impuls a la recerca.
El secretari de Millora Educativa, Ignasi Giménez Renom, destacava algunes d’aquestes accions. També ha destacat les accions centrades en reduir l’absentisme ja que aquest és «la porta d’entrada a l’abandonament escolar».
Durant la jornada s’ha donat a conèixer el projecte Reconnect-ES, una iniciativa del Departament amb l’objectiu de reduir l’abandonament escolar prematur a través de la tasca de 52 educadors socials que donen suport als joves que han deixat els seus estudis. La Rebeca Franco és una de las joves que ha tornat a estudiar gràcies a aquest projecte. En el seu moment va abandonar els estudis per falta de motivació i orientació. L’Anna Casas és l’educadora social que ha acompanyat la Rebeca en aquest procés. Explica que gran part de joves estan desinformats.
La regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vilafranca, Gemma Romeu, ha donat la benvinguda a la jornada. Abans de l’acte parlava de la diagnosi que s’ha fet a Vilafranca en l’àmbit de l’abandonament escolar prematur.
Altres mesures que contempla el nou pla d’acció són, per exemple, la d’elaborar un pla d’acció conjunt entre les diverses administracions; aprovar i desplegar el Decret d’orientació educativa; regularitzar els centres de segona oportunitat i actualitzar el Protocol d’àmbit comunitari davant situacions d’absentisme, entre moltes altres.











