Dijous, 9 d'octubre de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Club Natació Vilafranca viu un any marcat per les greus conseqüències econòmiques de la dana

Amb la piscina vilafranquina no disponible, els nedadors del club entrenen a l’Agora de St. Esteve Sesrovires. El cost del bus i lloguer de la piscina han obligat a demanar un crèdit de 60.000 euros.

Al llarg d’aquests darrers mesos s’han pogut anant palpant les conseqüències de la dana que va afectar l’Alt Penedès el passat 12 de juliol. Alguns sectors encara ho pateixen i, concretament a Vilafranca, hi ha l’exemple del Complex Aquatic, que es troba en ple procés de recuperació. Dilluns es procedirà a l’obertura dels primers espais interiors, però, de moment, la piscina interior haurà d’esperar.

Aquesta situació va obligar el Club Natació Vilafranca a buscar alternatives per a mantenir la seva activitat. Des del dia després de la dana, conscients que la piscina no estaria disponible durant mesos, l’entitat va començar a trucar a portes de municipis propers, sense trobar la solució adequada. Finalment, la solució per a la nova temporada es va trobar a Sant Esteve Sesrovires, on fa setmanes que el club es desplaça en bus per a entrenar.

També ha calgut adaptar els entrenaments a les noves franges horaries per a poder garantir al màxim el seu desenvolupament de la forma més normal possible.

Aquells que durant la setmana no poden assistir, poden anar a la piscina del Vendrell els dissabtes a la tarda.

Des del primer moment van tenir clar que l’autocar és la manera més senzilla d’organitzar els desplaçaments. Un servei que, d’entrada, implicava un sobrecost de 10.000 euros.

A banda d’una major despesa, el fet de no poder entrenar a Vilafranca suposa menys ingressos, ja que hi ha seccions del club que, per motius logístics no poden desplaçar-se a Sant Esteve.

Per a poder sufragar tots els costos derivats de l’afectació per la dana, l’entitat s’ha vist obligada a demanar un crèdit de 60.000 euros.

Al llarg d’aquests mesos el club ha negociat amb la Federació per a poder fer front als pagaments de quotes i llicències. I d’altra banda, els beneficis del cicle de monòlegs ‘En Clau d’Humor’, de la Fundació Pinnae, es destinaran per a donar suport al Club Natació Vilafranca.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: