Dissabte, 1 de novembre de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Dret a Morir Dignament organitza un col·loqui il·lustrat per parlar de la mort de manera oberta

Per setena vegada, en el marc de Tots Sants, l’associació Dret a morir Dignament Alt Penedès organitzava aquest dijous a la tarda un col·loqui il·lustrat a la Sala d’actes de l’Escorxador.

L’acte, sota el nom «Parlem de la mort fent un cafè», ha consistit en una taula rodona per parlar obertament d’un tema tabú com és la mort. Durant el transcurs de l’activitat s’han projectat dos fragments de dues pel·lícules. D’una banda, els assistents han pogut veure un fragment de vuit minuts de la pel·lícula «amar la vida» i de l’altre un fragment, en aquest cas d’uns tretze minuts de durada, corresponent a la pel·lícula «corazón silencioso». En aquest sentit, la intenció de projectar un fragment de cada curtmetratge ha estat la de parlar sobre el respecte que s’ha de tenir pel que fa a les decisions personals de cadascú.

Jordi Manyà, coordinador grup local de l’associació Dret a morir Dignament, explica com d’incòmode pot ser encara per algunes persones parlar d’aquest tema.

Per la seva banda, Rosa Maria Petrus, ex infermera i voluntària de Dret a Morir Dignament, també considera que la mort és un tema que s’hauria de tractar més obertament.

El títol de l’activitat, «Parlem de la mort fent un cafè», ha estat adoptat del model dels països anglosaxons sota el nom «Death Cafe», una iniciativa social on acostumen a prendre cafè a l’hora de parlar de la mort. No obstant això, l’activitat ha finalitzat no amb un cafè, sinó amb una copa de cava.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: