
Sant Quintí de Mediona rep l’estudi de mobilitat del municipi
L’estudi de mobilitat del municipi se centra en el nucli urbà posant un especial èmfasi en l’estacionament..
La Diputació de Barcelona ha lliurat a Sant Quintí de Mediona l’estudi de mobilitat del municipi, que se centra en el nucli urbà posant un especial èmfasi en l’estacionament. Els principals aspectes estudiats són el balanç entre l’oferta i la demanda de l’aparcament, la pacificació i millora de la xarxa viària, la connectivitat amb la zona d’equipaments, la connexió per a vianants i ciclistes cap a diversos punts del municipi.
Pel que fa al balanç entre l’oferta i la demanda de l’aparcament del municipi, a l’estudi es detecta que, en termes generals, a Sant Quintí de Mediona hi ha més places d’estacionament disponibles que demanda per estacionar; tot i que en determinats punts, com el centre urbà i la zona nord del municipi, l’oferta d’estacionament es troba quasi al límit.
Per això es proposa analitzar la possibilitat d’ampliar l’oferta d’estacionament amb alguna bossa nova, entre altres mesures.
Pel que fa a les intervencions per a la millora de la connectivitat amb la zona d’equipaments són actuacions de millora dels vials Carrer Sol de la Vil i Avinguda Catalunya, a més de l’obertura de nous vials cap al nord per connectar amb la zona del Pujol; mentre que les propostes que fan referència a la connexió per a vianants i ciclistes cap a la Soleia contemplen una millora del vial de vianants que connecta amb la carretera C-244 i la instal·lació de guies a les escales per facilitar la pujada de bicicletes quan es camini per les escales.
D’altra banda, en relació a la connexió per a vianants i ciclistes cap al polígon d’activitat econòmica, l’estudi planteja diferents itineraris entre el nucli urbà i el polígon industrial, aprofitant el camí ja existent de Can Noguera.
Finalment, el document planteja la necessitat d’ampliar l’oferta de la línia exprés e18 els caps de setmana i també ampliar l’horari de servei de la línia cap a Vilafranca del Penedès per cobrir millor els horaris d’entrada i sortida dels instituts i empreses.