
Les Fires i Festes, amb els actes principals del 6 al 9 de setembre, ampliaran la celebració
La sala de plens de l’Ajuntament de Sant Sadurní ha acollit aquest dimarts la presentació de les Fires i Festes 2025.
Malgrat tenen com a dates oficials del 6 al 9 de setembre, enguany s’allargaran del 30 d’agost a 14 de setembre.
La regidora de Cultura, Marta Castellví, ha explicat que «la cultura popular és l’eix vertebrador d’aquestes fires, la seva ànima, la seva essència». També ha destacat que enguany les fires comencen en cap de setmana i acaben en dies laborables i amb el curs escolar començat, per la qual cosa s’ha adaptat la programació al calendari, tant pel que fa a horaris com als espais escollits sobretot pels concerts de nit. Així, s’ha diversificat espais amb l’aparcament del Cavatast, entre els carrers Alacant i Aragó, pels concerts de cap de setmana per a un públic més jove, ampli i divers; i l’Era d’en Guineu, els dies 8 i 9 de setembre, o el pavelló de l’Ateneu. Les atraccions tornaran a l’esplanada del CAP.
La cercavila de balls populars, que sempre es feia el dia 9 de setembre i que cau en dia laboral, es trasllada al dia 11 de setembre «amb la intenció que aquesta nova data s’acabi consolidant en el temps».
Pel que fa a la persona que enguany farà el pregó de fires, serà Maria Rosa Llopart, la Rosita puntaire, presidenta honorífica de l’Associació de Puntaires.
El cartell de Fires i Festes l’ha dissenyat la sadurninenca Mariona Roca, que ha buscat «una composició clara i neta que, a través de formes senzilles, representa alguns dels personatges principals» de la celebració.
El pressupost de les fires d’enguany és de 150.000 euros i la programació completa es pot consultar al web de l’Ajuntament de Sant Sadurní.
Comentaris