Dilluns, 28 de juliol de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els accidents mortals a l’AP-7 al Penedès han disminuït però els lleus segueixen sent elevats

Els principals motius de la sinistralitat a les carreteres, segons el Servei Català de Trànsit, són les distraccions o la manca de distància de seguretat entre vehicles.

El Servei Català de Trànsit ha informat del balanç d’accidents a les carreteres catalanes del primer semestre del 2025 amb una víctima mortal més que en el mateix període de l’any passat. L’AP-7 és la carretera que registra més víctimes. En el cas del Gran Penedès, enguany tres persones han perdut la vida, una d’elles a l’Alt Penedès. Tot i que des del Servei Català de Trànsit consideren aquesta autopista una via segura, creuen que hi ha molt de trànsit, sobretot des de l’obertura dels peatges, i conseqüentment això provoca més accidents. Segons explica el coordinador de mobilitat i seguretat viària del Servei Català de Trànsit, Òscar Llatje, a l’Alt Penedès no es detecta un gran nombre de víctimes mortals però sí d’accidents lleus. Llatje comenta que els trams on s’aplica una reducció de velocitat han ajudat en la reducció de víctimes.

Pel que fa a aquest estiu, lluny de la creença que hi ha més moviment a les carreteres, Llatje explica que això està cada cop més desestacionalitzat i cada cap de setmana hi ha un gruix elevat de vehicles en conducció.

Respecte als motius de la sinistralitat a les carreteres, Llatje apunta que es deu principalment a distraccions o manca de distància de seguretat entre vehicles. Altres fenòmens que expliquen l’accidentalitat són les sortides de via, en el cas dels motoristes, o les interseccions com a punts potencialment conflictius. Des del Servei Català de Trànsit afegeixen que a l’Alt Penedès també es detecta que la major part d’accidents compta amb la implicació de vehicles pesants.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: