Reivindicar-se i trobar l’equilibri amb les vendes en línia, reptes del comerç de proximitat
El comerç de proximitat posa en valor que és un dels principals motors econòmics de Vilafranca
El Claustre dels Trinitaris va acollir divendres la quarta edició de la Nit del Comerç, organitzada per Vilafranca Activa, i durant la qual es van lliurar diversos reconeixements i també es va reivindicar el comerç de proximitat com a un dels principals motors econòmics de Vilafranca.
La quarta Nit del Comerç va tenir una primera part de guardons a botigues per diferents aspectes com ara la millor imatge, el millor aparador o el comerç històric i, després, una segona part on es van reconèixer entitats o empreses que sempre han estat al costat de Vilafranca Activa, entre elles Penedès Televisió i Ràdio Vilafranca. Durant la Nit del Comerç es va ressaltar el valor del paper del comerç de proximitat però també els principals reptes en una societat que cada cop és més digital.
Un dels principals problemes de Vilafranca és la multitud de locals buits que hi ha i per aquest motiu l’Ajuntament va fer-ne un estudi per intentar posar-los tots a lloguer. Xavier Lecegui també apunta la necessitat de treballar per portar més botigues a Vilafranca
Tant Ajuntament com Vilafranca Activa destaquen també la voluntat d’anar introduint més activitat al centre en esdeveniments destacats que es fan a la zona esportiva com les Fires de Maig, una prova que es va fer enguany i que creuen que va donar bons resultats.
A la Nit del Comerç hi van ser present també diferents responsables de comerç de la Generalitat, entre ells el director del Consorci de Comerç, Artesania i Moda, Moisés Rodríguez Canton que apuntava com el comerç avui en dia és un dels principals motors de les ciutats i això s’ho han de creure i entre tots plegats treballar perquè no tanquin més botigues. Rodríguez destacava també com s’ha de trobar l’equilibri entre el comerç de proximitat, aquell que t’assessora de forma individualitzada, i les compres per internet.
El director del Consorci de Comerç també va posar sobre la taula la importància del suport econòmic de l’administració per ajudar també a créixer i va reconèixer que els locals buits son un mal endèmic a totes les poblacions.
Des de la botiga Casa Romeu de Vilafranca, el seu propietari, Oriol Romeu, confessa que no és un moment fàcil pel comerç perquè la venda per internet a través de grans plataformes està fent molt mal i els botiguers han de treballar també per, almenys, ser a xarxes per donar a conèixer el seu producte. Tot i així, es mostra optimista.
Per la seva banda, des de la botiga Mobiprix, el seu cap de zona, Àlex Piedrafita apunta que des del sector del moble el que han notat és que la població cada cop compra més per fases i no habitacions senceres com abans. El principal objectiu és continuar obrint la persiana cada dia en uns moments complicats
Des de l’Ajuntament de Vilafranca es destaca que sempre estan al costat del comerç de proximitat però que la feina de dinamització és dels comerciants, que han de buscar estratègies per atraure l’atenció i fer que la gent entri a les seves botigues.
I precisament per dinamitzar el centre de Vilafranca, aquest divendres en horari comercial i fins a les deu de la nit es durà a terme una nova Festa del Comerç, hereva de la sshopping night música, espectacles itinerants, descomptes i sortejos. age