Dimarts, 22 de juliol de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Un 67% de les mediacions de l’Oficina Comarcal de Consum finalitzen amb acord entre les parts

Segons el Consell Comarcal de l’Alt Penedès, aquesta dada confirma que la mediació «és la millor eina per tractar els litigis entre persones consumidores i empreses o professionals».

De les 244 propostes de mediació tramitades, el 72% dels expedients, 177, va acceptar la mediació de l’Oficina Comarcal de Consum com a via voluntària de resolució del conflicte.

De les 177 mediacions gestionades, es va arribar a un acord en 118 expedients, és a dir, en el 67% de casos. Per contra, 59 expedients es van tancar per manca d’acord entre les parts, el que suposa un 33%.

De les mediacions finalitzades sense acord, 10 expedients es van traslladar a l’arbitratge de consum, 3 expedients a altres organismes competents, com la Direcció General d’Energia, i en els 46 expedients restants es va informar a la part reclamant del seu dret a continuar la reclamació per la via judicial.

Pel que fa a la mitjana econòmica dels acords presos en via de mediació és de gairebé 900€. Els municipis amb majors actuacions del servei han estat: Sant Sadurní d’Anoia (484: 17%), Santa Margarida i els Monjos (389; 14%), Gelida (279; 10%), La Granada (176; 6%), Mediona (143; 5%) i Olèrdola (135; 5%).

Dades generals de l’Oficina Comarcal de Consum

L’any 2024, l’Oficina Comarcal de Consum ha realitzat un total de 2.795 actuacions directes amb les persones consumidores, incloent consultes, queixes, denúncies i reclamacions. Això representa un 39% més que l’any anterior.

Les consultes (1.962) han augmentat un 67% i les reclamacions (415) un 18% respecte l’any anterior.

Aquest increment ve donat, en part, pel volum de consultes i reclamacions relatives a la devolució de les despeses de constitució d’hipoteques, reconegudes com abusives pel Tribunal Suprem l’any 2015, i les novetats introduïdes per la sentència el Tribunal de Justícia de la Unió Europea de 25 de gener de 2024, que amplia el termini de reclamació.

Els temes amb més incidència han estat el subministrament elèctric (15%) i el sector financer (15%), els serveis de telefonia i internet (9%), el comerç electrònic (6 %), el sector dels automòbils (6%) i els serveis de transport aeri (5%).

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: