ERC Vilafranca commemora el Dia de la Dona amb actes per visibilitzar temes silenciats
ERC organitza diversos actes amb l’objectiu de posar llum sobre aspectes de la vida de les dones que han estat invisibilitzats i que encara avui reben poca atenció en l’àmbit social i científic.
El primer dels actes serà la presentació del treball de recerca “Una aproximació emocional al dol perinatal a Vilafranca”, a càrrec de la seva autora, Roser Navarrete i Espinosa, estudiant de l’INS Eugeni d’Ors. Aquesta investigació ofereix una mirada profunda sobre l’impacte emocional que suposa la pèrdua perinatal i la manca de reconeixement social d’aquest dol així com recull testimoni de persones de Vilafranca. L’acte tindrà lloc el dilluns 24 de març a les 19:30h a la Seu d’ERC.
El segon acte serà la taula rodona “Trenquem Tabús: la menopausa”, un espai de debat i reflexió sobre la menopausa i els prejudicis socials que encara l’envolten. Hi participaran Clara Selva Olid, doctora en psicologia i autora de l’estudi “El tabú de la menopausa, una discriminació invisibilitzada”, i Míriam Molina Ramírez, llevadora i coordinadora de l’ASSIR Alt Penedès. La taula rodona serà conduïda per la regidora Gemma Urgell i es durà a terme el dimecres 26 de març a les 19:00h a L’Escorxador. Per cloure la jornada, es celebrarà el tradicional Sopar de la Dona, un espai de trobada i germanor entre dones. Tindrà lloc el dimecres 26 de març a les 21:00h a la Seu d’ERC Vilafranca. Per participar-hi, cal inscripció prèvia a .