Dissabte, 2 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

200 empreses es troben al Penedès per conèixer les línies estratègiques del turisme de reunions

Les Caves Freixenet, a Sant sadurní d’Anoia, han acollit aquest matí una de les Sessions Catalunya Turisme, de l’Agència Catalana de Turisme.

Una sessió territorial on s’ha explicat la cartera de serveis, el Pla d’accions 2025, i s’han analitzat les darreres dades de tendències turístiques, per treballar conjuntament en els eixos de futur del sector.

La directora de l’Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera, ha inaugurat la jornada, que a Sant Sadurní ha comptat amb membres del Catalunya Convention Bureau. Unes 150 empreses del sector del turisme de fires i convencions han assistit a l’esdeveniment, a les que s’hi han afegir 50 empreses del Penedès. S’han presentat les noves línies estratègiques per impulsar la transformació del turisme de reunions, un tipus de turisme en el que Catalunya és líder al món.

L’Agència Catalana de Turisme ha detallat les estratègies per consolidar la destinació com a referent internacional en aquest àmbit, amb un enfocament clar en la desestacionalització i la descentralització.

Un altre dels aspectes destacats de la jornada ha estat l’anunci de la proposta d’elaborar un Pla d’impacte i llegat, una iniciativa per garantir que els esdeveniments celebrats a Catalunya tinguin un impacte positiu i mesurable en les comunitats locals i el territori.

El turisme de reunions està augmentant la despesa al territori, ja que l’any 2024 va generar una despesa de 1.877 milions d’euros, un 11,7% més respecte el 2023. A més, fomenta la desestacionalització, ja que és present durant tot l’any, tot i que sobretot a la primavera i tardor. Els visitants d’aquest tipus de turisme representen el 7% del total de turisme a Catalunya, dos punts percentuals per sobre que a la resta d’Espanya, que és del 5%.

Des de Freixenet s’ha acollit la jornada, donant rellevància a aquest tipus de turisme que també arriba al Penedès.

Tània Castells, responsable d’enoturisme de Freixenet: 00’56’’ sí , de fet….terme 01’16’’

Els assistents a fires i congressos busquen també experiències com les que pot oferir l’enoturisme del Penedès.

Però també cellers i empreses petites del Penedès estan interessats en aquesta oferta. Per exemple Art Cava d’Avinyonet forma part de Catalunya Convention Bureau.

I també els petits cellers noten cada cop més l’arribada del turisme de reunions.

Durant l’esdeveniment, els assistents han pogut conèixer de primera mà les noves línies d’actuació del Catalunya Convention Bureau i les estratègies per posicionar Catalunya com a destinació amb visió de futur. A més, s’han organitzat ponències sobre les últimes tendències del sector, estudis de mercat i espais de debat i reflexió sobre el futur del turisme de reunions.

La primera de les sessions Catalunya Turisme, de l’Agència Catalana de Turisme, es va fer fa uns dies a Lleida, dimecres va ser el torn de Girona i aquest dijous ha agafat el testimoni el Penedès. Les dues últimes cites seran a l’abril a Tarragona i a Barcelona.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: