‘El cementiri com a espai de memòria’ recupera les històries de personatges oblidats
Aquest diumenge tenia lloc al cementiri de Vilafranca la ruta guiada ‘El cementiri com a espai de memòria’, que va comptar amb una gran participació.
Era una activitat organitzada per la Comissió Memòria amb la voluntat de reivindicar i difondre un seguit de personatges que han tingut un pes rellevant en la història recent de Vilafranca però que són poc coneguts en general. Visitant les seves tombes al cementiri, els historiadors de la Comissió van recuperar i compartir les seves històries amb els assistents a l’acte.
Del líder republicà i anticlerical Jaume Ferrer Cabra, a la vídua d’un dels oficials que van planejar l’assassinat de Hitler l’any 1944, Margarethe Von Hasse; també l’alcalde de Vilafranca durant la II República Fèlix Balaguer, l’intel·lectual Antoni Sabaté Mill, la professora Sara Kirchner, l’empresari vinícola Jean Mory, la sindicalista Montserrat Junyent, o el soldat desconegut.
La Comissió Memòria està explorant, doncs, nous formats per difondre uns coneixements que consideren que no s’han oblidar.
Des de l’Ajuntament de Vilafranca, la regidora de Cultura Àngels Dalmau felicitava la Comissió Memòria per l’organització de l’acte i parlava de la importància de tenir en compte el llegat de les persones de les que parlava la ruta.
L’èxit de la ruta guiada anima els organitzadors a plantejar noves propostes, sobretot amb la voluntat d’arribar als més joves.