Diumenge, 20 de juliol de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’Oficina Comarcal de Consum ha resolt 118 expedients de reclamació per la via de la mediació

Segons el Consell Comarcal, les dades de 2024 «reforcen novament la mediació com el sistema alternatiu més efectiu per resoldre els conflictes entre les persones consumidores i el sector empresarial».

Amb motiu del Dia Europeu de la Mediació, que es commemorava aquest dimarts 21 de gener, l’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal de l’Alt Penedès ha presentat els resultats de les mediacions que gestionades durant l’any 2024.

Durant l’any, s’han tancat 244 expedients de mediació de persones consumidores de la comarca. En el 72% dels casos (177), l’empresa va acceptar la via de la mediació per resoldre el conflicte. I només en un 28% dels casos (67) es van tancar per manca d’aquesta acceptació.

Dels 177 expedients gestionats per mediació des de l’Oficina Comarcal de Consum, el 67% van finalitzar amb un acord entre les parts i el 24% sense acord. Aquests darrers expedients van ser derivats a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya, a altres organismes administratius o als tribunals de Justícia.

Segons el Consell Comarcal, les dades de 2024 «reforcen novament la mediació com el sistema alternatiu més efectiu per resoldre els conflictes entre les persones consumidores i el sector empresarial». Des de l’Oficina Comarcal de Consum es continuarà impulsant aquesta via «per aconseguir empoderar la ciutadania en la gestió dels seus conflictes i per promoure la responsabilitat de les empreses».

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: