Les rebaixes comencen després d’una campanya de Nadal i Reis amb moltes compres d’última hora
Ara ja arrenquen definitivament les rebaixes però acabem de deixar enrere una llarga i intensa campanya comercial de Nadal i de Reis que pràcticament va començar després del Black Friday.
Probablement per la plena consolidació d’aquesta campanya comercial a finals de novembre, hi ha moltes compres de Nadal que s’avancen i això distorsiona les tendències tradicionals.
Des de l’associació de comerciants Vilafranca Activa ho explica el seu president, Xavier Lecegui.
Coincidint amb la campanya de Nadal i Reis, l’associació de comerciants havia organitzat els darrers anys la pista de gel però, en aquesta ocasió, s’ha optat per altres activitats, com un ‘Compra, rasca i guanya’ que ha repartit 15.000 euros en premis entre la clientela afortunada, i la dinamització de la plaça Jaume I amb il·luminació nadalenca i atraccions. És una proposta que ha d’evolucionar en el futur amb la finalitat de dinamitzar aquesta zona cèntrica.
La campanya de Nadal i Reis s’haurà de valorar detingudament però, en general, des de Vilafranca Activa creuen que les sensacions són positives. Malgrat tot, reconeixen que la pista de gel estava molt consolidada entre la clientela després de 16 edicions, com explica la gerent de l’associació, Yolanda Lezcano.
Sigui com sigui, hi ha hagut molta afluència de gent durant les festes i les compres s’han concentrat, sobretot, les vigílies dels dies festius.
A banda d’accions de dinamització col·lectives com les que promou Vilafranca Activa entre els seus associats, alguns establiments també han volgut captar l’atenció de la clientela amb propostes atractives. Marc Puig és tercera generació de la Ferreteria Ustrell.
En alguns casos han avançat descomptes en determinats productes.
Elena Bembibre és dependenta de Calçats Pijuan i fa un bon balanç de la campanya.
Ara sí que comencen definitivament les rebaixes i hi ha determinats aspectes que s’han de tenir en compte a l’hora de fer un consum responsable. Alguns consells efectius són marcar-se un pressupost màxim de despesa i elaborar una llista per a evitar compres impulsives; identificar quins són els productes realment rebaixats; consultar la política de devolucions de l’establiment; o conservar el tiquet o factura simplificada de les compres.
Cal recordar que els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i característiques que tenien a preu no rebaixat, i el servei postvenda i l’aplicació de les garanties són iguals durant les rebaixes que a la resta de l’any.