Dilluns, 25 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els usuaris de la CatalApp valoren més de 200 establiments de Vilafranca del Penedès

Després de quatre mesos en funcionament, la CatalApp ja compta amb més de 200 establiments valorats a Vilafranca per part dels usuaris.

L’aplicació mòbil promoguda per la Plataforma per la Llengua que funciona per a telèfons mòbils Android i iOs serveix per a valorar la responsabilitat lingüística dels establiments. Amb la CatalApp els consumidors poden saber quins comerços tenen una actitud més responsable amb l’ús del català.

Amb més de 300 valoracions fetes a restaurants, comerços, museus, cinemes i tota mena d’establiments, els usuaris vilafranquins consideren que els que tenen més responsabilitat lingüística són El Cafè del Coro, el Casal Societat La Principal, la Pizzeria l’Essència i, el supermercat Esclat. Això significa que aquests establiments tenen una bona atenció oral, escrita o virtual, segons el criteri dels clients i els usuaris. Totes les valoracions i les opinions de cada establiment es poden consultar en temps real a la mateixa aplicació.

A la Pizzeria l’Essència estan sorpresos i contents per haver estat escollits pels usuaris.

Al seu establiment tenen tota la retolació i la carta en català. És una pizzeria molt nova, que encara no fa un any va obrir portes.

En canvi un altre dels establiments escollits és un dels bars més clàssics i cèntric de Vilafranca. El Cafè del Coro. El seu propietari no tenia coneixement de l’existència del Catalapp i diu que ho fan tot en català d’una manera normal o habitual.

Pel bar del Coro hi passen tota mena de clients. Especialment públic local, però en aquesta època de l’any també estrangers.

La CatalApp permet valorar l’atenció oral, escrita i virtual dels comerços en funció de l’ús que fan de la llengua catalana, i que ha de permetre poder viure 100% en català. Amb aquesta aplicació innovadora, cada usuari registrat pot valorar i comentar l’ús que es fa de la llengua catalana en l’atenció oral, escrita i virtual dels més d’1.500.000 comerços d’arreu dels territoris de parla catalana. L’usuari pot valorar l’ús del català als establiments que desitgi amb un rang de cinc opcions.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: