Dilluns, 26 de maig de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Toni Orensanz i Oriol Pérez de Tudela han tancat la segona edició del cicle “Els mil i un vins”

Estretament vinculats a la comarca del Priorat, Orensanz i Pérez de Tudela han mantingut aquest dimarts una conversa informal a la taverna de Vinseum.

El periodista i escriptor Toni Orensanz i el comercial i bloguer Oriol Pérez de Tudela han estat els encarregats de cloure el cicle Els mil i un vins, una proposta organitzada conjuntament per Vinseum, Penedès Televisió i La Cultural llibreria, amb la col·laboració de la Biblioteca Torras i Bages, perquè el món del vi i el de la literatura es relacionin a través d’un diàleg espontani i lliure entre dos professionals de cada àmbit. La vetllada serà emesa en diferit aquest cap de setmana per Penedès Televisió.

El cicle ha tingut un bon resultat en els continguts que es poden veure per televisió, malgrat que hi ha hagut una baixa assistència de públic.

Per aquest motiu des de l’organització el plantejaran bàsicament com un espai televisiu.

El cicle es va iniciar el 2015, però el 2016 va fer una aturada per replantejar les dates, més propícies per als elaboradors. De cara a properes edicions també es poden plantejar canvis.

En la tercera sessió del cicle Els mil i un vins hi ha participat dues persones estretament vinculades a la comarca del Priorat. Toni Orensanz, nascut a Falset, a banda de col·laborar amb diversos mitjans de comunicació, ha bastit una sòlida obra literària a partir de treballs d’investigació relacionats amb la comarca. En concret, al 2008 va publicar L’òmnibus de la mort sobre l’actuació d’una brigada de la FAI a la qual s’atribueix l’afusellament de 247 persones de les comarques tarragonines entre juliol i setembre de 1936. L’any passat, Orensanz va publicar El nazi de Siurana sobre l’oficial belga de les SS Jan Buyse que, en acabat la II Guerra Mundial, durant 40 anys va viure plàcidament a Siurana.  Oriol Pérez de Tudela, comercial, filòsof i elaborador, considera que el vi, a més de pura emoció, és el representant genuí d’una cultura i d’un territori. Per a aquest prioratí de Vilabella, el vi és un producte que forma i ha de formar part de la quotidianitat i, segons ell, aquesta presència, com a part de la dieta, no està renyida amb la qualitat que cal exigir a l’hora d’elaborar el vi com a expressió viva d’un territori.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: