Diumenge, 24 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

S’ha celebrat a Vilafranca l’acte inaugural de les 26enes Jornades d’Estudis Penedesencs

Divendres passat, l’auditori del Vinseum va acollir l’acte inaugural de les 26enes Jornades d’Estudis Penedesencs, organitzades per l’Institut d’Estudis Penedesencs.

L’acte oficial va ser precedit per la processó laica de trasllat del bust a Manuel Milà i Fontanals que està ubicat al saló de plens de l’Ajuntament de Vilafranca, fins l’Auditori del Vinseum, on va presidir l’acte.

La conferència inaugural va anar a càrrec de Manuel Jorba, historiador de la literatura catalana especialitzat en el segle XIX, i que va pronunciar una xerrada sota el títol de “La llengua del Penedès: del vocabulari i la toponimia al folklore i la literatura”.

Jorba és membre de la secció històrico-arqueològica de l’Institut d’Estudis Catalans, i va parlar de com la relació de Milà i Fontanals amb el seu Penedès natal el va influir en els coneixements de la llengua.

L’acte institucional, conduit per  el president de l’IEP, Albert Tubau, va ser obert pel regidor de Cultura, Raimon Gusi, i l’Alcalde de Vilafranca, Pere Regull, qui, en el seu discurs, va glosar la figura de Milà i Fontanals, com a gran conegut i alhora gran desconegut, per tots nosaltres.

L’Alcalde va dedicar unes paraules “d’agraïment a l’Institut d’Estudis Penedesencs, per la tasca que duen a terme, la seva implicació, i per l’ajuda en la creació i formació de l’esquelet de la nostra identitat com a Penedès. Va assenyalar que tenen un paper important, i són un element clau en el nostre referent cultural, i sense entitats com la seva no ens podríem estar ara mateix plantejant reptes com el de la vegueria Penedès.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: