Els Xicots de Vilafranca sumen una nova jornada de 8
Després del descans del cap de setmana passat, els Xicots de Vilafranca han reprès l’activitat de plaça.
La d’ahir va ser la tercera actuació de la colla vermella, i la tercera consecutiva en què ha realitzat construccions de 8 pisos. La cita va ser a l’Hospitalet de Llobregat, amb motiu del Fòrum de Cultures Populars i Tradicionals, amb la participació de la Colla Jove de l’Hospitalet, els Bordegassos de Vilanova, els Minyons de l’Arboç i els Xicots. L’actuació va tenir lloc a cobert a causa de la pluja i es va desenvolupar amb agilitat.
La colla vilafranquina va realitzar una actuació de màxim nivell a aquestes alçades, amb la vista posada a les Fires de Maig, i presentant variacions en les alineacions dels troncs. El primer castell vermell va ser el 3 de 8, descarregat amb solvència. En segona ronda va ser el moment del carro gros, un 4 de 8 que va perdre la mida i va caldre defensar. Un 5 de 7 lleuger, com els que s’han estat veient darrerament per part dels Xicots, va tancar les rondes de castells. Finalment, van alçar un vano de 5 que va quedar en carregat, ja que un dels pilars de 4 va cedir. Amb la jornada d’ahir, els Xicots ja compten cinc castells de 8.
El cap de setmana que ve els Xicots actuaran a Masquefa, mentre que el 22 de maig tindrà lloc la diada castellera de Fires de Vilafranca, la primera gran cita en el calendari dels de la camisa vermella.