Es posa en marxa la facturació electrònica i el registre comptable de factures del Sector Públic a l’Ajuntament de Sant Sadurní
Des de gener les factures dirigides a l’Ajuntament de Sant Sadurní i als seus organismes autònoms han de ser factures electròniques.
Aquesta obligació afecta a les empreses que hagin lliurat béns, realitzat obres o prestat serveis a l’Ajuntament i als seus organismes autònoms.
I és que el 15 de gener va entrar en vigor l’article 4 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic que garantirà l’intercanvi de la informació sense error entre Administració i proveïdors; el registre d’entrada de les factures electròniques per part de les administracions en un termini màxim de 24h des del seu lliurament, així com la reducció dels temps de tramitació; una major garantia en la recepció i registre per part dels proveïdors i un estalvi de costos en la generació i emissió de factures en format electrònic enlloc de la factura en paper.
Per tal que la factura tingui validesa legal, ha d’estar signada digitalment amb una signatura electrònica avançada basada en un certificat digital reconegut pel CatCert que garanteixi la seva autenticitat i integritat. A l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament es tramiten aquests certificats digitals.
El portal de recepció de les factures electròniques de l’Ajuntament de Sant Sadurní es troba a la Seu Electrònica, a l’apartat de Registre de Factures.