El PSC de Vilafranca presenta una moció contra la reforma del govern central que ofega les entitats
El portaveu socialista, Francisco Romero, ha recollit diferents propostes que li han fet arribar entitats de la Vila que es mostren preocupades per l’efecte que tindrà la reforma fiscal del govern central a entitats i associacions.
Les modificacions a la llei obliguen a aquest tipus d’entitats a portar la comptabilitat anual de les seves activitats de manera molt estricte i a partir d’aquest any i per presentar al 2016, hauran de declarar a Hisenda l’Impost de Societats. L’hauran de presentar totes les que estiguin registrades, encara que no funcionin i s’hagi aturat la seva activitat.
Un dels primers efectes directes per a les entitats és que hauran de portar una comptabilitat de partida doble des de 2015 a fi de poder identificar adequadament els ingressos i despeses corresponents a rendes exemptes i no exemptes.
És per això que el PSC de Vilafranca proposa una moció per exigir al govern central que les entitats sense ànim de lucre que no superin els 10.000 euros d’ingressos a l’any, no hagin de presentar l’Impost de Societats tal com obliga la reforma. Romero assegura que les entitats del tercer sector de Vilafranca estan fent un treball social molt important i impecable. Volen defensar la tasca que estan portant a terme i impedir que es vegin ofegades i obligades a aturar la seva activitat.