Dissabte, 9 d'agost de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Les caves Codorniu han ingressat a l’Arxiu Comarcal de l’Alt Penedès un conjunt de fotografies de l’empresa

El conjunt d’imatges mostra l’evolució de la vitivinicultura penedesenca des de finals del segle XIX a mitjans del segle XX.

En un contracte entre la Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal de l’Alt Penedès i Codorniu S.A. s’estableix que l’empresa productora de cava cedeix en comodat  un conjunt de fotografies del seu fons a l’Arxiu Comarcal de l’Alt Penedès, per tal que aquesta entitat en tingui cura de la seva preservació, consulta, accés i difusió

El fons consta de set-centes plaques de vidre, acetats i nitrats produïts o aplegats en el transcurs de l’activitat de l’empresa Codorniu des de finals del segle XIX a principis del segle XX. Es tracta d’un fons fotogràfic de gran rellevància atès que s’hi pot documentar en imatges l’evolució de la vitivinicultura penedesenca i, especialment, la de la zona de Sant Sadurní d’Anoia, així com de la finca Raïmat, en terres lleidatanes. És una expressió gràfica de l’evolució de la vitivinicultura al Penedès des del moment en què s’inicia la replantació de vinyes després de la fil•loxera. També permet documentar l’evolució tecnològica de la indústria de l’elaboració del vi i el cava que es va iniciar precisament en aquesta casa.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: